Centres i testimonis

1. Pel que fa al lloc on s’enregistraran les imatges:

La intenció és gravar-les en diferents instituts públics. Són la ubicació perfecta per il·lustrar el dia a dia dels alumnes i professors. L’espai on passen la major part del dia els nostres protagonistes, on comparteixen espai amb els seus companys de classe, de vegades també companys en el consum de drogues. El centre neuràlgic del reportatge i la font de la majoria d’imatges de recurs que utilitzarem.

Els centres triats són els següents: de Tarragona, l’IES Compte de Rius i l’IES Martí Franquès; de Reus, l’IES Domènech i Montaner i l’IES Gabriel i Ferrater. També apareixeran imatges de La Salle – Reus, però no adquiriran especial importància, ja que hem decidit realitzar la nostra recerca en l’àmbit dels centres d’educació públics.

Les imatges que s’enregistraran seran el més variades possibles, per tal de poder fer-ne una tria més acurada. La intenció és obtenir plans tant de dins de les aules, com dels espais d’esbarjo, del carrer… No ens volem trobar en la situació que ens faltin plans per il·lustrar un concepte.

2. El tipus de testimonis que s’utilitzaran respondran a quatre perfils diferenciats: al de l’alumne, al del familiar proper  (pares, per exemple), al del professor i al del psicòleg. Estan ordenats en ordre cronològic d’aparició, en grau d’implicació en el conflicte de més a menys i conseqüentment. en grau d’importància pel que fa a minuts de pantalla. A hores d’ara, tenim dos testimonis confirmats.

El primer d’ells es diu Ell està en contacte diari amb nois i noies d’un grup d’edat que serà el centre del nostre reportatge. Sens dubte serà un testimoni vital perquè ens oferirà una visió externa al nucli familiar, però molt implicada en l’educació dels protagonistes, éssent-ne un dels principals responsables. Sabem que s’ha implicat en alguns casos de fracàs escolar derivat de les drogues (tot i que aquesta expressió sigui discutible, com es comenta en un altre apartat), per la qual cosa la seva intervenció al reportatge aportarà molta proximitat i representarà un col·lectiu que sens dubte esdevé una part molt important en aquest tipus de conflictes.

L’altre és Valero Camps. Actualment és Cap d’Inspecció (control i direcció dels diferents inspectors d’educació de la zona) de les Terres de l’Ebre. També ha estat professor i director de l’Institut d’Educació Secundària Domènech i Muntaner, de Reus. El seu testimoni és molt important perquè ens ofereix una visió global del problema, abastant un camp territorial molt més ampli i, en consequència, amb molta més diversitat de casos. Aportarà distància al reportatge, en contrast amb els testimonis dels alumnes, familiars i professors. En certa manera i tot el seu passat com a professor, representarà una visió externa del problema, no directament implicada, en el dia a dia.


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: